Мартениците – прекрасна традиция, подкрепена от ЕЙ И ЕС България

23.03.2020

Насърчаването на талантите и на българската култура е сред стълбовете на програмата за Корпоративна социална отговорност на компанията

Знаете ли, че има традиция, която обединява България, Гърция, Албания, Румъния и Молдова? Тази традиция може да бъде проследена до древни времена, но все още е толкова жива и силна, че дори в наши дни озарява студените улици на България през февруари с палитра от цветове. В последните дни на февруари навсякъде из страната могат да бъдат видени малки вълнени украшения в червено и бяло. Това са мартениците. Появата им по улиците е знак, че пролетта наближава. Българите празнуват началото на този сезон на 1 март, слагайки мартеници на китките си и закачайки ги на дрехите си. Носят ги, докато не видят цъфнали дръвчета, на които могат да ги окачат, за да им донесат занапред здраве и благополучие. Изработването на мартеници се е превърнало в дейност, развиваща се в цялата страна и възприета от цялото общество. Няма никакво съмнение, че най-харесваните ръчно направени мартеници са изработени от децата. Най-малките българчета с ентусиазъм подкрепят и съживяват традицията всяка година. ЕЙ И ЕС България е сред компаниите, които подкрепят тази прекрасна традиция, организирайки състезание за най-красиви мартеници, изработени от учениците в Гълъбово, където се намира нашата модерна ТЕЦ. Произведенията на децата са толкова впечатляващи, че са изложени в офисите на президента, председателя на парламент, премиера и на министрите.

През последните 12 години, ЕЙ И ЕС България подкрепя чрез това състезание креативността и артистичния талант на децата от Гълъбово. Инициативата ни стана толкова популярна, че през 2020 ЕЙ И ЕС България получи искания от родители да публикува снимки на изработените от техните деца мартеници. Ето защо, през 2020 ЕЙ И ЕС България постави началото на нова традиция – да подпомага насърчаването на таланта и това той да получава признание и награди не само от лидерите на страната, но и на повече от 3 милиона българи с помощта на социалните медии. Горди сме да подкрепяме това признание. Това е част от приоритетите на компанията, в работата с общността – да се насърчават местните традиции. ДНК-то на ЕЙ И ЕС е глобално, но със силни местни корени. От следващата година ЕЙ И ЕС България ще започне национално състезание за мартеници, за да окуражи младите българи да покажат таланта си и да гарантират, че тази жива традиция ще продължи.

Насърчаването на таланта и на българската култура е само един от стълбовете на нашата програма за Корпоративна социална отговорност. Инвестирали сме над 14 милиона лева в КСО дейности. Тези програми проправиха пътя на прекрасни местни инициативи, подкрепящи образованието, спорта и други дейности, насочени към развитието на младежите.